Најновији чланци  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 81 guests and no members online

   
Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Dobro došli u Kunena forum!
Ispričajte nama i našim članovima ko ste, šta vam se sviđa i zašto ste postali član ovog sajta.
Želimo dobrodošlicu svim novim članovima u nadi da ćemo se često viđati!

TOPIC: ПРЕДЛОГ ЗАКОНА О ПРИВРЕМ. УРЕЂИВАЊУ НАЧИНА ИСПЛАТЕ ПЕНЗИЈА

ПРЕДЛОГ ЗАКОНА О ПРИВРЕМ. УРЕЂИВАЊУ НАЧИНА ИСПЛАТЕ ПЕНЗИЈА 27 Oct 2014 20:34 #1171

  • zlatkoposavec
  • zlatkoposavec's Avatar
  • OFFLINE
  • Ekspert
  • Posts: 156
  • Thank you received: 234
  • Karma: 15
27.10.14.

Objavljujem tekst Zakona o privremenom uredjivanju nacina isplate penzija koji je usvojen u Narodnoj skupstini R. Srbije dana 26.10.14. g. U odnosu na tekst Predloga navedenog zakona izvrsena je izmena u clanu 1. - brisano je do kada ce trajati privremeno uredjivanje nacina isplate penzija.

File Attachment:

File Name: Zakonoprivremenomuredjivanjunacinaisplatepenzija.pdf
File Size: 48 KB


K O M E N T A R I :

st. vodnik


Poštovane kolege i KVP,
Da li smo se složili i pomirili sa sudbinom da nam uzmu po desetak penzija i nikome ništa? Da li IH možda ovako ohrabrujemo da nam još malo skinu, "ispeglaju", radi pravde, ali sada jednom inverznom progresijom. Da se malo više "štipne" onima koji su sada "bolje prošli", naravno da nema takvih, a one koje su ovaj put ocrnili totalno, da malo pliće zarežu.Verovatna je i varijanta da idu jednom proporcionalnom - linearnom metodom. Da ovako osakaćene penzije svima smanje revimo još za 10% (vrlo verovatno) i da na tom nivou zakucaju penzije za narednu deceniju. Jer povečanje je ekonomski opravdano samo za porast stope produktivnosti rada ili procenat porasta GDP što se ne može ni teorijski desiti. Izgovora će biti na pretek a jedan je dolazak misije MMF koja "će zahtevati bolje reformske poteze vlasti" i naravno što će vlast, teška srca, ali ipak eto "udovoljiti". Ovo se može dogoditi čak i u toku izrade budžeta za 2015.godinu a ako ne, onda na proleće skoro sigurno. Ova varijanta se može izbeći samo i jedino, skidanjem sa državne apanaže do 200000 njihovih boraca i njihovo premeštanje na berzu rada ili uzimanjem novih zajmova po zelenaškom interesu.Ovim bi se za naredne tri godine obezbedila ušteda od oko 3,6 milijardi eura.Druga varijanta je da se u proseku svakom penzioneru u Srbiji skine sa penzije još oko 60 Eura. Plate u javnom sektoru sigurno više neće dirati, ove svoje ne smeju otpustiti i šta ostaje? Penzije, skini još 10 do 12 procenata, malo zanovetaj, petljaj, obečavaj, glumi unesrećenog vladara, proklinji neumitnu srpsku sudbinu, kolutaj očima, poruči aplauze u trajanju od pola sata, zapreti Evropi da ih nečeš slušati (ovo posebno narod voli da čuje iako je svaka ova pretnja proporcionalna količini poslušničkog delanja za njih a ne za Srbiju),normalno retorika o braći Rusima uvek prolazi, zapreti tajkunima da će biti porobljeni od poreznika, obečaj da će Zakon o finansiranju politike iz buđeta biti ukinut, otvori još 10 emisija "Teška reč", ne troši energiju na održavanje frekvencije i napona u elektroenergetskom sistemu, može i 45 Hz i 160 V, malo će da škilje sijalice, crkavaće pogoni i pretvarači ali tu je "Dunav" koji će "sve štete namiriti",naplačuj struju kao da je kvalitetna, uvode druge "racionalizacije"itd.itd. Ne bi penzioneri trebali pristati na već započeti scenario i trebaju pružiti otpor ne pitajući za cenu u koliko ne žele da od svojih potomaka budu prokleti i prezreni.
Vidim, poštovane kolege, da smo prešli da druge "aktuelnije teme", razna tumaćenja pravnih shvatanja o ovom pitanju. Ako ovako nastavimo sami ćemo se pitati "šta ono beše pljačkanje penzija". Predlažem da situaciju ne razvodnjavamo nego da zaoštravamo. Evo ovi iz UVPS već su upali u zimski san ili su u karantinu, uglavnom ne izjašnjavaju se. Možda Udruženo rukovodstvo preračunava koliko su izgubili. Mogu pogledati obrade koje imaju na ovom sajtu a onda da se izjasne. Sada su što je rekao kolega Boško na "čekanju". Šta li čekaju, dragi bože?

st.vodnik, 30.10.2014.21:45

N A S T A V A K

Zlajo brate, sam si svestan da prihvatanje tog amandmana, da nema roka do kada važi ovaj "zakon" je kraj svake nade penzionerima da će uopšte doživeti da im penzija bude povećana bar za 1 promil. Ovu prevaru nisam znao do evo sada, te njihove sednice ne mogu da varim ali ovo je katastrofa. Prvo, smanjenje penzija je nezakonito i neustavno to svi znaju i ONI i MI i sva stručna javnost. Zašto ovaj Zakon nisu oročili na godinu dana? Nije ga problem jednom izmenom i dopunom "produžiti" ako konsolidacija javnih finansija ne uspe, što je više nego izvesno. Ne, isti misle da penzioneri prosto zaborave na svoja prava i da narednu deceniju primaju ovu smanjenu crkavicu, naravno koji još budu u životu. Vidiš, kada su osetili da sve glatko prolazi, odmah su "pooštrili reformske poteze" i pljačku ustanovili na neodređeno vreme, praktično beskonačno. Čisti lopovluk, moj brate. Kada te neko vara i krade nije čoveku svejedno ali kada ti se još kezi u lice i kaže "evo šta mi možeš" dođe ti da iskočiš iz sopstvene kože, da te tako ignoriše i satire kao komarca. Stvarno im za sada ništa ne možemo, jaki su, dobro su se namestili i osigurali u svakom pogledu, nisu pitali za cenu da se obezbede, tako da smo stvarno trenutno niko i ništa.
Vujović se dogovarao u Americi sa MMF-om i kao što smo do sada više puta konstatovali, njih ništa drugo ne interesuje nego konsolidacija javnih finansija u smislu da se zajmovi koje je država uzela ili dala garancije, mogu servisirati.Treba godišnje uštedeti u buđetu 700-800 miliona eura. NJima je sasvim svejedno da li će ovi vlastodršci, da ne upotrebim pridev, naši, jer moji nisu, smatram ih kao elementarnu nepogodu, smanjiti penzije ili će otpustiti "svoje" koji jedu iz državnih jasala. Evo tražili su minimum 100000 da se tih neradnika i običnih hoštaplera pošalje na berzu rada. Normalno da su OVI izabrali smanjenje penzija, sada već na neodređeno vreme, koliko bude trebalo, umesto da ove pošalju da rade. Zašto, ne žele ni promil vrovatnoće da im se vlast malo zaljulja,pa svima je jasno šta im znače "ti njihovi operativci" a da im penzioneri praktično ne znače ništa u smislu neke snage, otpora, ili bilo kakvih smetnji da vladaju u svoje i naše ime ali isključivo u svoju korist u krajnjem ishodištu. Ekvivalent je isti. Uzeće nama a udeliće dobro ovim njihovim u stavu "gotovs".Praktično ništa drugo ne rade nego samo prave šeme kako da još bolje cementiraju vladavinu nad ojađenim narodom, kako da preotmu lokalnu vlast negde u Srbiji ili pokrajini Vojvodini, takođe ne pitajući za cenu tih marifetluka. Evo vidiš najnoviji primer, kada su sada otimali lokalnu vlast u Kragujevcu da su odbornike držali u karantinu, pazi molim te,nezabeleženo u svetu. Neće ove njihove konje da pošalju da rade a hoće invalida sa propalim plućima, bubrezima, zglobovima, sa jednim okom u glavi i hiljadu drugih bolesti, terati da rade, da sakupljaju lišče, čiste sneg, peru im službene automobile, čiste im fotelje,stakla i tepihe,rade u firmama i na imanjima njihovih prijatelja tajkuna, rade na zelenim pijacama za njihove nagrađene koji drže po deset tezgi,čiste javne klozete, sve pod pretnjom da će im obustaviti dve, tri hiljade dinara koje im narod daje i da neće dobiti obrok na narodnoj kuhinji. Ovo je mogao smisliti samo manit čovek, da dušu bukvalno izvadi bolesniku a da već pomenute svoje konje ne dira, ne tera da rade nego im uredno daje dobru apanažu kao nagradu za odanost i vernost. Na ovome počinje i završava sva suština rada ovih koji se pretstavljaju raznim titulama vladajuće kaste, ostalo je sve forma, pakovanje i manipulacija. Pa zar neko stvarno može i pomisliti da postoji stručna kompetentnost ovih što se pretstavljaju da su vlast da preokrenu globalni trend propasti društva, da se napravi tačka zaokreta u neki minimalni rast. To su likovi mentalnih sposobnosti na nivou "navijača" nekog osrednjeg fudbalskog kluba a kompetencije su im da bi imali problema da vode jednu piljaru.Još narod nije ni svestan šta ga je snašlo ali doći će do zatezanja užeta, kakav će epilog biti videće se. Sigurno su dve stvari: ne mogu vladati za navek i drugo, cena silaska ovih sa vlasti za Sbbiju će biti previsoka i do sada nezabeležena.

ivrade
05.11.2014., 21,03


MNOVO PITANJA - NI OTKUDA ODGOVORA...
Drage kolege, vojni penzioneri, procitao sam Zakon i obrazlozenje Zakona o smanjnju penzija, i evo kako ja shvacam obrazlozenje tog Zakona. Elem:

- Shvacam ja potrebu da se odrzi finansijska odrzivost penziojskog sistema, a time i odrzivost budzeta Republike Srbije;

- Shvacam ja da je to i u cilju preduzimanja mera da se nastala situacija prevaziđe;

- Shvacam ja i ustavna nacela - socijalne pravde zasnovane na principu solidarnosti društvenog zivota;

- Shvacam ja da su zbog socijalkne pravde preduzete interventne mere drzave u određenim odnosima drustvenog ziova,

_ Shvacam ja sve to - shvcacam da je u obrazlozenju Zaakona na devet mesta spomdenut Ustav, ALI NEMOGU DA SHVATIM DA U TOM OBRAZLOZENJU NEMA NITI JEDNE REČI, NITI SLOVA, O TOME KO JE REPUBLIKU SRBIJU DOVEO U OVU FINANSIJSKO PENZIONERSKU SITUACIJU?! Da li drzava Srbija nesme ili nece da im spomene ime, barem zbog gradjana Srbije, a mi vojni penzioneri, što se tice vojnih penzija, znamo odgovorne: za veliki dug od 2001.godine odgovoran je tadasnji Ministar odbrane gospodin Tadic, za ova od 2008. godine tadasnji ministar odbrane gopodin Šutanovac i FOND sovo.

Majska poplave izazvale su vremenske nepogode - viša sila, aLI ko je POPLAVU iZAZVAO U KASE FSOVO i RF PIO?! U te kase se alazio privatni novac - novaz penzionera. Ko se to drznuo da ih isprazni?! Gde su bili cuvari tih kasa?! Mnoga pitanja - niotkuda odgovora.
Last Edit: 05 Nov 2014 21:35 by .
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: TiZor

ПРЕДЛОГ ЗАКОНА О ПРИВРЕМ. УРЕЂИВАЊУ НАЧИНА ИСПЛАТЕ ПЕНЗИЈА 23 Oct 2014 07:19 #1144

  • zlatkoposavec
  • zlatkoposavec's Avatar
  • OFFLINE
  • Ekspert
  • Posts: 156
  • Thank you received: 234
  • Karma: 15
Evo i tog famoznog Predloga koji ide u skupstinsku proceduru - ПРЕДЛОГ ЗАКОНА О ПРИВРЕМЕНОМ УРЕЂИВАЊУ НАЧИНА ИСПЛАТЕ ПЕНЗИЈА.

ПРЕДЛОГ
З А К О Н
О ПРИВРЕМЕНОМ УРЕЂИВАЊУ НАЧИНА ИСПЛАТЕ ПЕНЗИЈА
Члан 1.
Овим законом уређује се начин исплате пензија које исплаћује Републички фонд за пензијско и инвалидско осигурање почев од исплате пензија за месец новембар 2014. године закључно са исплатом пензија за месец децембар 2017. године, с циљем очувања финансијске одрживости пензијског система у Републици Србији.
Члан 2.
Корисницима пензија чија је висина пензије одређена у складу са законом већа од 25.000 динара, а мања од 40.000 динара, пензије ће се исплаћивати у износу који се добија тако што се од укупне висине пензије одбија износ који се добија множењем коефицијента од 0,22 са разликом између укупне висине пензије и 25.000 динара.
Члан 3.
Корисницима пензија чија је висина пензије одређена у складу са законом већа од 40.000 динара, пензије ће се исплаћивати у износу који се добија тако што се од укупне висине пензије одбија збир износа који се добија множењем коефицијента од 0,22 са 15.000 динара и износа који се добија множењем коефицијента од 0,25 са разликом између укупне висине пензије и 40.000 динара.
Члан 4
.
Исплате пензија извршене у складу са овим законом сматрају се коначним.
Члан 5.
Исплата пензија на начин утврђен у чл. 2. и 3. овог закона примењује се на затечене и будуће кориснике пензија.
Члан 6.
Овај закон ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.

О Б Р А З Л О Ж Е Њ Е
I. УСТАВНИ ОСНОВ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА
Уставни основ за доношење предложеног закона садржан је у одредбама члана 97. тачка 8. Устава Републике Србије, којима је прописано да Република Србија уређује и обезбеђује систем у области социјалног осигурања и других облика социјалне сигурности.
II. РАЗЛОЗИ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА
Разлози за доношење овог закона садржани су, пре свега, у потреби да се обезбеди финансијска одрживост пензијског система, а тиме и одрживост буџета Републике Србије и макроекономска стабилност земље, имајући у виду околност да су средства обезбеђена у Републиком фонду за пензијско и инвалидско осигурање недовољна, због чега се директно из буџета на име дотација том фонду обезбеђује око 45% од укупно потребних средстава за исплату пензија.
Како је Република Србија суочена са проблемима у финансирању својих надлежности у појединим сегментима друштва, то су у циљу предузимања мера да се настала ситуација превазиђе предложена решења којима ће се обезбедити с једне стране уштеда финансијских средстава, а с друге стране стабилно финансирање права оних субјеката за које је очигледно да ће у насталој ситуацији претрпети највећу штету због последица финансијске кризе. Полазећи од једног од основних уставних начела из члана 1. Устава, на којима почива Република Србија као држава - начела социјалне правде, које је, поред осталог, засновано на принципу солидарности, предложени закон предвиђа привремено смањење пензија за поједине категорије пензионера, како би се те уштеде усмериле у правцу помоћи онима који кризу не могу самостално да превазиђу без солидарне помоћи државе. Поред тога, тиме се обезбеђује дугорочна финансијска одрживост система пензијског осигурања, који, ако се не предузму потребне мере, не би више био у стању да обезбеђује Уставом загарантовану економску сигурност пензионера.
Поштовање уставног начела социјалне правде подразумева, под одређеним околностима, и предузимање интервентних мера државе у одређеним областима друштвеног живота, како би се осигурало остваривање основних социјалних права, остварила социјална сигурност и умањиле социјалне разлике. Предлог закона уважава следећа два основна принципа. Први принцип је праведна и једнака редистрибуција националних ресурса, како би се ублажила постојећа неједнакост. Други принцип је успостављање склада између ограничених буџетских средстава и социјалних циљева који су постављени у Уставу. Само се на тај начин грађанима може обезбедити минимална добробит коју допуштају економски ресурси једне државе. Стога, с обзиром на то да се ефекти кризе неће исто одразити на све друштвене субјекте, државна и јавна власт има повећан степен одговорности за доношење и спровођење мера како би се негативни ефекти ове кризе равномерније расподелили, а ради обезбеђења оних минималних давања која су за државу обавезна. Основни принцип од кога је предлагач закона пошао приликом одређивања ове мере била је солидарност друштвених субјеката у обезбеђивању средстава за равномерније подношење терета финансијске кризе, ради обезбеђивања права оних субјеката који не могу самостално, без помоћи државе, опстати у насталим условима. Посебно треба имати у виду да је смањење пензија предвиђено само за оне субјекте са већим пензијама, а не и за све пензионере. Предложени закон на овај начин штити основне принципе начела социјалне правде, јер је из категорије обвезника према којима би била предузета ова мера искључио пензионере са мањим пензијама (све оне чија пензија није већа од 25 000 динара), сврставајући их у категорију оних који не могу солидарно да дају допринос у превазилажењу негативних последица кризе, јер су и сами овом кризом егзистенцијално угрожени. Са позиције уставног начела социјалне правде, а нарочито имајући у виду прилике у којима се Република Србија нашла, као и велике социјалне разлике у тренутку постојања несклада између ограничених буџетских средстава и социјалних циљева који су постављени у Уставу, доношењем предложеног закона, тј. прописивањем једне посебне привремене мере смањења пензија држава интервенише на начин да се наведени несклад отклони и обезбеди праведна и једнака редистрибуција националних ресурса, како би се ублажила неједнакост у условима кризе.
За доношење предложеног закона постоји посебно важан јавни интерес који се огледа у потреби очувања стабилности економског система државе у условима финансијске кризе, подмиривања обавеза државе и осигурања несметаног обављања свих државних функција и задатака. Дакле, закон се не доноси у тзв. „редовној” ситуацији, већ у једној посебној нередовној ситуацији у којој држава мора брзим интервентним мерама да отклони негативне ефекте финансијске кризе, обезбеђивањем средстава за њено превазилажење. Према томе, легитимни циљ предложеног закона јесте очување економске стабилности државе и обезбеђивање социјалне заштите грађана у условима финансијске кризе.
Посебно треба имати у виду да је мера смањења пензија временски ограничена (примењује се закључно са исплатом пензија за месец децембар 2017. године), као и да је уведена искључиво са циљем превладавања, односно отклањања негативних последица финансијске кризе, што значи да она егзистира у правном поретку Републике Србије само толико дуго док посебно важни разлози јавног интереса оправдавају њену примену. Имајући у виду, са једне стране, квалификовани јавни интерес који се штити овим предложеним законом и наведене елементе који ограничавају примену ове мере, а са друге стране, обим мешања законодавца у права појединаца – ограничени круг лица на које се мера односи (само корисници пензија чија је пензија већа од 25 000 динара), смањење пензије представља сразмерну меру за остварење легитимног циља.
III. ОБЈАШЊЕЊЕ ПОЈЕДИНАЧНИХ РЕШЕЊА
Члан 1. уређује предмет овог закона и период примене. Закон уређује начин исплате пензија почев од исплате пензија за месец новембар 2014. године закључно са исплатом пензија за месец децембар 2017. године.
Одредбе чл. 2. и 3. уређују начин исплате, којим се пензије, у исплати, у наведеном периоду умањују.
Одредбе чл. 4. и 5. прописују да се исплата пензија на начин уређен овим законом сматра коначном исплатом, те да се примењује се на затечене и будуће кориснике пензија, чиме се обезбеђује једнак положај садашњим корисницима пензије и онима који ће то постати по доношењу Закона, а у периоду његовог важења.
IV. СРЕДСТВА ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ЗАКОНА
За спровођење овог закона није потребно обезбедити додатна средства у буџету Републике Србије, односно, дугорочно гледано, његово спровођење треба да доведе до смањења обима средстава за обезбеђивање исплате пензија из буџета.
V. РАЗЛОЗИ ЗА РАНИЈЕ СТУПАЊЕ ЗАКОНА НА СНАГУ
Предлаже се да закон ступи на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”, како би се обезбедило да се јединствене мере усмерене на остваривање неопходних уштеда истовремено спроведу у свим секторима и тако спрече штетне последице по рад органа и организација.
VI. РАЗЛОЗИ ЗА ДОНОШЕЊЕ ЗАКОНА ПО ХИТНОМ ПОСТУПКУ
Разлози који су условили предлог да закон раније ступи на снагу, истовремено спровођење јединствених мера штедње, представљају у исто време и разлоге за доношење овог закона по хитном поступку.


Предлог закона о изменама и допунама Закона о буџету Републике Србије за 2014. годину са Предлогом одлуке о давању сагласности на Одлуку о изменама и допунама Финансијског плана Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање за 2014. годину, Предлогом одлуке о давању сагласности на Одлуку о изменама Финансијског плана Републичког фонда за здравствено осигурање за 2014. годину, Предлогом одлуке о давању сагласности на Одлуку о изменама Финансијског плана Националне службе за запошљавање за 2014. годину и Предлогом одлуке о давању сагласности на Одлуку о изменама Финансијског плана Фонда за социјално осигурање војних осигураника за 2014. годину.

Документа (остали Предлози) су у РАР архиви и потребно је након преузимања, са доле наведеног линка, извршити распакивање архиве да би сте добили сваки докуменат појединачно.

www.srbija.gov.rs/vesti/dokumenti_pregled.php?id=222454


File Attachment:

File Name: PredlogZakonaoprivremenomuredjivanjunacinaisplatepenzija.doc
File Size: 61 KB




K O M E N T A R I:

gile


Možda nisam dobro proučio Zakon i obrazloženja, ali tu nema PRAVNI OSNOV koji se naslanja samo na dve odredbe čl. Ustava ali ne i na Zakone. Zakonom je u ogromnoj većini posvećen umanjenju PLATA ali ne i PENZIJA.

Ako su penzije STEČENO PRAVO i ako su iste EK i EU suda proglašene kao imovina koja se NESME umanjivati niti ukidati, a to je donetom presudom UTVRDJENO, zaista se postavlja pitanje koji je PRAVNI osnov VLADI da to uradi.

Ovo posebno s toga što i sam Ministar finansija u Skupštini kaže da se penzioneru sa 50.000,oo dinara umanjuje 5.800,oo dinara, a da se zaposlenom sa istim primanjima umanjuje 5.000,oo dinara - samo radi toga što on ima veće troškove .

Kako sve to prihvatiti kada je on u obrazloženjima OBJASNIO da se sve naknade NE IZUMIAJU za UMANJENJE, a to nije mala razlika. Ja ću navesti samo naknade i primanja aktivnim starešinama, jer će njima da se umanjuje plata samo po činu i PG ali ne i ostale naknade. Možda grešim ali bi voleo da me neko demantuje ???

Takodje, ne mogu da verujem da NIKO ne postavlja pitanje oko PRIMANJA svih tih DIREKTORA državnih preduzeća koja stvaraju GUBITKE a imaju od 2-7 puta VEĆA PRIMANJA od predsednika države i vlade koji rade po sedam dana u nedelju i po 16 časova.

Da tako velika primanja imaju i svi članovi nekih agencija, UO i to po baš tih javnih preduzeća koji su najveći gubitaši. Da i pored tako teške ekonomske situacije države Vlada omogućava direktoru POŠTE ima primanja za mesto direktora i poslančkog mesta, pa dokle bre sve to, a da ne govorimo i o ostalim poslaničkim mestima gde su i generali i vojni penzioneri - KADA ĆE SVE TO DA PRESTANE - što bre ne VOLONTIRAJU jer su to obaveze i funkcije po političkoj liniji a ne na osnovu nekog postavljenja po funkcionalnoj dužnosti .

Pa zar je prihvatljivo da njegov KNEŽEVIĆ ima mesečna primanja preko milion dinara. Pa zar je normalno da Danica DRAŠKOVIĆ prima penziju i još plus 811.000,oo dinara.

Ovakvim stavovima i pristupom rešavanja problema na ovaj način, cenim da ćemo mi jako teško ostvariti i realizovati naplatu našeg duga za 11,06%. !!!
Last Edit: 24 Oct 2014 11:00 by .
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: milovanvulikic, st.vodnik, TiZor
Time to create page: 0.263 seconds
Powered by Kunena Forum ::