Најновији чланци  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 47 guests and no members online

   

1. КОРАК

Обратите се трговцу

Сваки грађанин Србије се у одређеном тренутку налази у улози потрошача - при куповини хране, електричних уређаја, гардеробе, планирању путовања.

Потрошач очекује да роба коју купује, односно услуга коју набављају, има одређени квалитет који подразумева погодност за употребу робе и делотворност услуге, исправност, сигурност, поузданост.

У циљу заштите својих грађана, држава прописује законе којима се гарантују основна права потрошача - право на заштиту здравља, безбедности и имовинских интереса и стара се да се они спроводе.

Стога је овај део сајта намењен Вама, Потрошачу, како би Вам помогао да се упознате са својим правима, као и ефикаснијим начином за њихово успешно реализовање.

Закон о заштити потрошача не примењује се на уговорне односе два физичка лица, већ се примењује када уговор закључују потрошач (физичко лице) и правно лице, односно предузетник.

Ваша права у бројевима

  • 2 године – имате право на оправку и замену робе/услуге иако немате гаранцију (рекламација)
  • 14 дана - имате право да се предомислите уколико сте наручили робу преко Интернета, ТВ продаје, каталога, на презентацији или од продавца који се појавио на вашим вратима
  • 8 дана - рок у коме продавац мора да одговари на рекламацију
  • 15 дана - рок за решавање рекламације (изузетак су намештај и техничка роба, када је рок за решавање рекламације 30 дана)
  • 30 дана - рок у коме је продавац дужан да вам испоручи робу (уколико није другачије уговорено)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. КОРАК

Обратите се регионалном саветовалишту

1. За регион Београда

Национална организацијa потрошача Србије 

  • Телефон: 011/404-6300, 011/404-6301 и 011/404-6302, од понедељка до петка од 10-14 часова
  • Пријем потрошача: уторком, средом и четвртком од 10-14 часова
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Краља Петра број 45, I спрат, канцеларија 7, Београд

 

Центар потрошача Србије

  • Телефон: 011/312-0444 и 011/312-2102, од понедељка до петка од 8-12 часова
  • Пријем потрошача: уторком и четвртком од 11-15 часова
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Шпанских бораца бр. 32а, Нови Београд

 

Удружење Заштита потрошача

  • Телефон: 011/241-5485 и 069/241-5485, од понедељка до петка од 10-14 часова
  • Пријем потрошача: сваког радног дана од 15-16 часова за незаказане посете потрошача; и сваког радног дана од 9-10 часова и од 14-15 часова за заказане посете потрошача
  • Е-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Aдреса: Прешевска бр. 61, Београд

 

2. За регион Војводине

Удружење за заштиту потрошача Војводине

  • Телефон: 021/6313-600, 021/6314-600 и 021/452-077, од понедељка до петка од 10-14 часова
  • Пријем потрошача: уторком, средом и четвртком од 10-14 часова
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Раваничка бр. 11, Нови Сад

 

Удружење за заштиту права потрошача "Просперитет" Нови Сад

  • Телефон: 021/300-38-65 и 021/302-35-98  од понедељка до петка од 10-14 часова
  • Пријем потрошача: од понедељка до петка од 10-14 часова
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Булевар Слободана Јовановића бр.30, Нови Сад

 

 Удружење потрошача Кикинде

  • Телефон: 0230/405-000 и 069/533-9510, од понедељка до петка од 9-14 часова
  • Пријем потрошача: од понедељка до петка од 14-17 часова
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Светосавска 32, Кикинда

 

3. За регион Шумадије и Западне Србије

Организација потрошача Крагујевца

  • Телефон: 034/20-20-20 и 063/775-00-85, од понедељка до петка од 9-16 часова
  • Пријем потрошача: од понедељка до петка од 9 -16 часова
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Краља Александра I Карађорђевића бр. 50, ТЦ Простор, Крагујевац

 

4. За регион Јужне и Источне Србије

Центар за заштиту потрошача и унапређење квалитета живота грађана ФОРУМ

  • Телефон: 018/525-040 и 065/8850-101, понедељком, средом и петком од 9-13 часова. За услуге од општег економског интереса: на телефоне 018/525-040 и 065/8850-102, уторком и четвртком од 13-17 часова
  • Пријем потрошача: понедељком, средом и петком од 9-13 часова; уторком и четвртком од 13-17 часова из области услуга од општег економског интереса
  • E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Адреса: Цара Душана бр. 54, "Душанов базар", Купола - локал бр. 220, Ниш

Општинска организација потрошача Власотинце

  • Телефон: 016/876-020, 063/411-537 и 063/7626-453, од понедељка до петка од 9-14.30 часова
  • Пријем потрошача: од понедељка до петка од 9 -14.30часова
  • E-mail: oop.vlasotince@gmail.com
  • Адреса: Трг Ослобођења бр.7/а, Власотинце

 

Приговор можете послати и путем Интернет портала Националног Регистра Потрошачких Приговора.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.КОРАК

Вансудско решавање

Уколико вам Регионално саветовалиште не реши проблем, имате могућност да покушате вансудско решавање спора

Један од начина је и вансудско решавање спорова. Услови за вансудско решавање потрошачких спорова су:

  1. да је потрошач претходно покушао да непосредно са трговцем реши предмет спора и 
  2. да су се потрошач и трговац споразумели да ће спор решити пред телом за вансудско решавање потрошачких спорова.

Вансудско решавање потрошачких спорова обављају тела (посредници и сталне арбитражне институције) која су уписана у Листу тела за вансудско решавање потрошачких спорова.

Уколико сте заинтересовани за могућност решавања вашег потрошачког спора вансудским путем, можете се обратити посредницима уписаним у Листу тела коју води Министарство трговине, туризма и телекомуникација.

Листа тела за вансудско решавање потрошачких спорова је јавно објављена на званичној интернет страници Министарства трговине, туризма и телекомуникација и можете је преузети овде

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.КОРАК

Судска заштита

Уколико не решите проблем, предстоји вам судска заштита. За потрошачке спорове вредности до 500.000 РСД не плаћа се судска такса!