Најновији чланци  

   

BROJ POSETILACA  

Danas2010
Juče1097
Ove nedelje4512
Ovog meseca7416
UKUPNO836723

   

SARADNICI  

   

REGISTRUJTE SE  

   

NA SAJTU  

We have 141 guests and no members online

   

СРЕМСКА РАЧА: Положен камен-темељац за изградњу ауто-пута од Београда до Сарајева

08.10.2019.
 
 

Фото: PREDSEDNISTVO SRBIJE

Председник Србије Александар Вучић, турски председник Реџеп Тајип Ердоган и чланови Председништва БиХ положили су камен-темељац за изградњу ауто-пута који би требало да повеже Србију и БиХ.

Да смо раније градили путеве, а не мржњу, избегли бисмо катастрофе, али више немамо право на такве грешке, поручио је Вучић на свечаности почетка градње ауто-пута.

Он је истакао да је почетак радова на ауто-путу Београд–Сарајево историјски догађај важан за цео регион, јер почињемо један простор да повезујемо, отварамо и спајамо.

„Ово је простор који је био без путева, пун сумњи, страхова и мржње која је из тога произилазила. Данас почињемо тај простор да повезујемо, отварамо и спајамо. Ништа није потребно Балкану колико путеви и повезивање“, рекао је Вучић.

Председник Турске Реџеп Тајип Ердоган поручио је да је данас историјски тренутак за Србију, БиХ и Турску, као и да је једини циљ Турске успостављање мира и просперитета на Балкану.

Поручио је да се никад не сме заборавити да су ове територије у последњих 25 година претрпеле велике боли и патње, плаћајући велике цехове. „Због тога смо у обавези да изградимо будућност тако што своје различитости нећемо видети као факторе неких сукоба, већ као своје богатство“, истакао је Ердоган.

Због тога, подвукао је, требало би да се унапређује сарадња међу земљама, те изразио уверење да ће се наставити број заједничких пројеката.

„Ми смо данас сви заједно сведоци једном историјском тренутку међу нашим земљама и веома сам поносан због тога што се данас окончава 12 важних пројеката“, рекао је Ердоган обраћајући се окупљеним грађанима у Сремској Рачи.

Ауто-пут Београд-Сарајево први је ауто-пут који ће директно повезати Србију и БиХ, а од великог је значаја и за повезивање у региону.

Градиће се у две деонице и то Кузмин-Сремска Рача (граница са БиХ)-Бијељина и Пожега-Ужице-Котроман, а вредност радова на страни Србије износи 1,05 милијарди евра, од чега је око 220 милиона евра вредност изградње деонице Сремска Рача-Кузмин, а око 830 милиона евра деоница Пожега-Котроман.

Комерцијални уговор за пројектовање и изградњу деонице Рача-Кузмин потписан је пре нешто више од 10 месеци, односно крајем прошле године.

Комерцијалним уговором је предвиђено да „Ташјапи“ изради комплетну планску и техничку документацију и то планове детаљне регулације, студију оправданости са идејним пројектом, пројекат за грађевинску дозволу и пројекат за извођење, као и извођење радова на изградњи.

Припремни радови на изградњи моста на Сави код Сремске Раче почели су крајем августа, а данас почињу главни радови, који су пре свега везани на радове на мосту, који износе 100 милиона евра.

Укупна дужина моста преко Саве код Сремске Раче биће 1.310 метара, а мост се састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара.

Радови ће на деоници Сремска Рача-Кузмин, према очекивањима, трајати две и по године, а на деоници Пожега-Котроман, за шта се тренутно ради пројектно-техничка документација, почетак радова се очекује 2021. године.

Деоница Сремска Рача–Кузмин је дужине од око 18 километара, а траса Пожега-Ужице-Котроман дугачка је око 60 километара.

Српски председник је данас на заједничкој прес-конференцији са турским председником и представницима Председништва БиХ рекао да ће се, кад пут буде завршен, за три сата лагане вожње путовати од Сарајева до Београда, пренео је Танјуг.

Да ће ауто-пут Београд-Сарајево повезати РС, Србију и БиХ и омогућити бољу комуникацију, сложила су се и тројица чланова Председништва БиХ, Милорад Додик, Шефик Џаферовић и Жељко Комшић, док је Вучић посебну захвалност изразио турском председнику Ердогану због, како је рекао, несумњиве стабилизујуће улоге на Балкану.

rs.sputniknews.com
 

Comments are now closed for this entry